Kvalitetan i redovan san nam je bitan za normalno funkcionisanje našeg organizma,naročito za funkcionisanje nervnog i imunog sistema. U toku sna naše ćelije se obnavljaju i energija nam se vraća.Zbog ubrzanog načina života i prevelikog broja obaveza često ne spavamo dovoljno. Ipak,postavlja se pitanje: Koliko sati sna nam je dovoljno?

Svakako je činjenica da smo svi različiti,i da je nekim osobama potrebno manje a nekima više sna. U proseku je dovoljno između 6 i 8 sati sna da bi organizam mogao da funkcioniše. Da bi san bio što kvalitetniji bitan je i prostor u kome spavamo kao i poštovanje nekih zdravih navika i rutina koji doprinose idealnoj higijeni spavanja.  Što se prostora tiče,bitno je da je prostorija provetrena,zaštićena od prevelike buke i svetlosti. U toku večeri izbegavati obilne obroke,unošenje kofeina,alkohola. Za vreme uspavljivanja ne treba sebe opterećivati teškim mislima i razmišljati o događajima i problemima iz prošlosti. Budite se i odlazite na spavanje svakim danom u isto vreme.

Nekima pomažu određeni rituali pre spavanja kao što su slušanje lagane muzike,tople kupke,meditacija i slično.

Ako je kvalitet sna slab ili nedovoljan,javiće se razne posledice koje remete svakodnevnicu: loše raspoloženje,razdražljivost,problemi sa pamćenjem,anksioznost,depresija,brže starenje kože i drugi zdravstveni problemi.

Kao što vodite računa o ličnoj higijeni i higijeni prostora,vodite računa i o higijeni spavanja,svaki problem je rešiv kada je organizam zdrav i odmoran!